אדם חדש . עולם חדש. – עשרת הדברות

אדם חדש. עולם חדש. – עשרת הדברות

מטרת הקמתם של בתי הספר של ALMA בארץ ובעולם, היא להאיר את אירועי העולם מן הזווית הגבוהה של האור, משום שמה שמתרחש כרגע במציאות, אינו קרב פוליטי, כלכלי או רפואי אלא קרב רוחני!

במהלך ההיסטוריה האנושית, זכו עמים לצאת משעבוד לחירות, רק כאשר במחאה שלהם הם נשאו את עיניהם אל האור; אל אלוהים ואל הערכים הגבוהים אליהם שואפת הרוח האנושית.
כך יצאו בני ישראל ממצרים; כך זכתה הודו לעצמאות בהנהגתו של גנדי; וכך זכו האפרו-אמריקאיים לשיווין זכויות, בהנהגתו של הלוחם חסר הפשרות בגזענות, מרטין לותר קינג:

“אני מאמין בקיומו של כוח יוצר ביקום הזה – כוח שהוא הבסיס והמהות של כל המציאות, ושאין להסבירו במונחים מטריאליסטיים. ההיסטוריה, בסופו של דבר, מונחית בידי הרוח, ולא בידי החומר… כאשר אין לקהילה הנהגה אלוהית, כאשר אין לה סדר מוסרי מוחלט, אין לה גם שום עקרונות קבועים ובלתי משתנים; לפיכך כמעט כל דבר – כוח, אלימות, רצח, שקר – הוא אמצעי מוצדק כדי להגיע אל ‘הארץ המובטחת’. רלטיביזם מהסוג הזה מעורר בי תיעוב.”

אולם אם המחאה היא רק עבור הישגים חומריים וארציים – חשובים ככל שיהיו – הרי שהיא למעשה חלק מן המטריקס עצמו, אשר קירות הכלא שלו בנויים מתודעה חומרית. החוסן המוסרי הוא הכוח החזק ביותר שיש ליחיד, לעמים השונים ולאנושות כולה ויש ביכולתו למוטט כל תוכנית חושך! הדרך להשגת חוסן זה כבר ניתנה לאנושות כולה בעשרת הדיברות. (בתוכנית המקורית, עם ישראל היה אמור להפיץ את החוקים האלה לכלל האנושות, כי זו היא המשמעות האמיתית להיותו נבחר.)

אני רוצה להודות לתלמידי ‘תוכנית ההכשרה’ על היוזמה לערוך את ההרצאה הארוכה על עשרת הדיברות – שנתתי לפני כשנתיים וחצי במהלך שלושה ימים במדבר – לעשרה פרקים קצרים; ועל הנוכחות הפעילה שלהם ב-ALMA FORUM, הרשת החברתית בתדר גבוה, שהם מפעילים לטובת השירות שלהם בעם ישראל.

חגית רבי

צפייה ישירה בעשרת הדברות:

לדיונים נוספים בנושא זה ועוד בקרו בפורום החינמי שלנו 

Scroll to Top
דילוג לתוכן