קול שופר גדול

קול שופר גדול

לעילוי נשמת אבי נפתלי רבי ז”ל.

ראש השנה (וגם יום הכיפור) אינם חגים שתלויים בזיכרונות היסטוריים של עם ישראל. אלו ימים בהם נקרא כל אדם, להתייצב מול אלוהיו לחשבון נפש אישי ואינטימי ולשאול את עצמו: האם מילאתי את תפקידי הייחודי בעולם?

מזה שנים רבות, כשמגיע הזמן המיוחד הזה, אני מתכוונת ברוחי, לכמה מושגים המצויים בתפילת ראש השנה: לקול השופר, ליום הדין, ולמלכות ה’ בעולם. 

כוונתי במאמר זה, לשפוך אור על משמעותם המקורית והמלאה של מושגים אלה, אשר מתגלה דווקא בזמן הזה, בעקבות משבר הקורונה.

קול השופר (הגדול)

קול השופר הנשמע בראש השנה, הוא קול קמאי המסונכרן לנשמה. קול הקורא להתעוררות האדם משנתו הרוחנית, משום שעצלות הרוח היא המחלה המסוכנת ביותר עבורו! עצלות הרוח היא זו שמובילה לשקיעה בעולם החומר ולסטייה מהמשמעות האמיתית של קיומנו. עצלות הרוח היא גם זו שמאפשרת לכוחות החושך לשלוט בבריאה, מכיוון שנשמות רדומות, הן נשמות צייתניות ופחדניות (בקיצור כבשים…) שמקבלות, ללא שום בדיקה וחקירה, כל תוכנית של החושך מתזונה מורעלת וחיסונים ועד למלחמות מיותרות, ומתוך כך למעשה משתפות עימו פעולה.

אבל השופר של ראש השנה הוא לא סתם שופר, הוא שופר גדול! (“תקע בשופר גדול לחירותנו”) ושופר גדול, הוא הסמל להתעוררות הגדולה של כל האנושות משנתה! ההתעוררות, שאותה כבר ניבא הנביא ישעיהו: “והיה ביום ההוא יתקע בשופר גדול.”

שנים שאני מתפללת לרגע הזה, להתעוררות הזאת. האמת היא, שלא חשבתי שאזכה להיות נוכחת בה. אבל היא כאן! נוכחת בכל מקום בבריאה! ההתעוררות הגדולה הגיעה ועימה הדין והטיהור!

יום הדין (הגדול או הסופי)

יום הדין המופיע תדיר בתפילות ראש השנה (או בשמותיו האחרים הדין הגדול, או הדין הסופי) הוא זמן שבו יתרחשו ביקום, באנושות, בחיי העמים ובחיים של כל אחד מאיתנו, מאורעות יוצאי דופן!

ראשית, חשוב להבין שהדין הגדול אינו אירוע שבו אלוהים מעניש באופן אישי את האנושות. זוהי תפיסה ילדותית, שאולי מתאימה לגן הילדים, בו סיפרו לנו שלאלוהים יש זקן לבן והוא יושב למעלה, מעניש ונותן שכר. אבל זו אינה התפיסה הנכונה, שראוי שתהיה לנו כאנשים בוגרים.

הדין, הוא למעשה אירוע שמתרחש באופן אוטומטי מתוקף חוקי הבריאה!

לשם הבהרת הנקודה החשובה הזאת, בואו ניקח לדוגמא אדם שלא שומר על הבריאות שלו: מעשן, אוכל מזון מתועש, לא עושה התעמלות וחי בסטרס. יום אחד הוא נהיה חולה. מדוע? לא בגלל שהוא קיבל עונש מאלוהים, אלא כי הוא חי בניגוד לחוקי הטבע, שהם חוקי הבריאה, שהם למעשה הרצון האלוהי.

אם נחזור לזמן שלנו, הרי שעכשיו כל התוצאות של מעשי האנושות, שמזמן סטתה מהמסלול הנכון שיועד לה ע”י האור, חוזרים אליה במלוא הכוח, מתוקף חוק הפעולה ההדדית. (שהוא אחד מחוקי הבריאה).

דבר נוסף המאפיין את זמן הדין, היא חשיפת האמת! קרני האור האלוהי, חודרות בזמן הדין הגדול, לכל מקום, וחושפות ללא רחמים, את כל החשכה! שום שקר משקרי החשכה, לא יוכל להסתתר מחשיפת האמת הגדולה של ההיסטוריה האנושית כולה, שבה סיפור הקורונה, הוא רק הטיפה שהגדישה את הסאה.

חשוב מאד לזכור שחשיפת האמת תתקיים גם בנשמות של כל תושבי כדור הארץ. כל מי שנמצא בבית ספר של כדור הארץ, נמצא כאן כי עדיין יש לו מה לתקן וללמוד ולכן עדיין קיימת בו חשכה. קרני האור האלוהי יאירו כל פינה בנשמתנו ואז יהיה עלינו לבחור, אם לעשות תשליך של חטאינו מעלינו, לטהר את ליבנו ולזכות להיכתב בספר החיים (שהוא למעשה רישום של כל מה שעשתה כל נשמה בגלגוליה השונים) או להתנגד לחשיפה, להכות בשליחים, להמשיך בתרדמה וכתוצאה מכך להימחק מספר החיים.

חשיפת האמת תהיי מלווה בטיהור העולם מן הרשע. רשע ועוולה שקשה לתארם במילים! גם זו תפילה שאנחנו נושאים בראש השנה, והשנה סוף סוף נזכה להתממשותה: “וכל הרשעה כולה כעשן תכלה, כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ.”

אולם עד שיסתיים הטיהור, אנחנו נחווה הרבה מאד כאוס, חוסר יציבות וחוסר וודאות. כל המערכות אשר בתוכן התנהלו חיינו עד כה, יקרסו: מנהיגים פוליטיים וממשלות יתחלפו, המערכת הבנקאית תשתנה, המערכת הרפואית תעבור זעזועים קשים לאור חוסר האמון של הציבור בה, מערכת החינוך (החינוק) לא תוכל להמשיך במתכונתה ואנחנו אף נאלץ לכתוב מחדש את ההיסטוריה שלנו. כמו כן, אנשים רבים יזדקקו לעזרה נפשית ורוחנית, משום שלא יוכלו לעמוד בחשיפת האמת.

למרות הקושי העצום של שבירת הכלים הזאת, עלינו לקבל אותה בשמחה, משום שקריסתו של העולם הישן, השגוי והחשוך, היא חסד אלוהי במלוא מובן המילה!

אומנם החשכה שלטה בנו, אבל אנחנו בעיוורוננו הסכמנו להיות לה לעבדים ולכן עבודת הגאולה של האור בבריאה, היא חסד עבור הנבראים ולא חובה.

גם עובדה זו מצויה בתפילת ראש השנה: “אבינו מלכנו, חננו ועננו כי אין בנו מעשים. עשה עימנו צדקה וחסד והושיענו.”

מלכות ה’ בעולם

לאחר הטיהור, תהיי לנו כאנושות, הזדמנות לבנות את מלכות ה’ בעולם. זו תהיי מלכות אלף השנים, שגם היא הובטחה לאנושות בנבואות ובהבטחות השונות.

חשוב לציין שזה לא יהיה תיקון או שדרוג של מה שהיה עד עכשיו, אלא בניה מחודשת של האנושות. סדר אלוהי חדש!

מלכות אלף השנים תהיי בית ספר לאנושות. נצטרך להיכנס בשעריו בענווה רבה וללמוד בו מחדש, בכל תחום בחיים, את הדרך הנכונה. על מנת שנוכל, סוף סוף, לזכות בחיים של שלום, אושר, אהבה והרמוניה על פני האדמה.

חשוב להבין ולזכור שמלכות אלף השנים לא תיבנה בהוקוס פוקוס עבורנו ע”י אף מנהיג פוליטי ואפילו לא ע”י שליח מהאור, אלא על ידינו!

במילים אחרות, עלינו להבין כנשמות בוגרות, שכשאנחנו מתפללים להגעתה של מלכות אלוהים, אין הכוונה לבקשה ותחינה פאסיביים, אלא לשבועה והתחייבות אקטיביים!

זו הזכות וגם האחריות שלנו, כבני אדם בעלי בחירה חופשית, לחפש ולגלות את התפקיד הייחודי שניתן לנו בבניית מלכות אלוהים. בבנייתו של העולם החדש.

Scroll to Top
דילוג לתוכן